تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
هرچه بیشتر واقعیت را ببینیم، تصمیم های بهتری می توانیم بگیریم. - اسپنسر جانسون

هنگامی که شرایط اقتصادی نابسامان باشد و بیمه های بازنشستگی هم چندان مساعد نباشد افراد به دنبال راهی برای پس انداز کردن و حمایت از سرمایه هایشان می گردند. اما بیمه عمر پاسخ مناسبی برای تمام این مشکلات نیست.

دلیل اول بسیار ساده است: بیمه عمر  برای افرادی که  سرپرست خانوار  هستند، بسیار حیاتی است  تا  در صورت مرگ سرپرست از افراد خانواده حمایت کند.  اما اگر  فرد خانواری  نداشته باشد،‌دلیلی ندارد او خود را بیمه عمر کند.

 

 این امر مسئله خوبی است زیرا هزینه پوشش های بیمه همراه با بالارفتن سن فرد، به شدت  بالا می رود. شرکتهای بیمه عمر  بسیار هوشمندند، آنها میدانند که احتمال مرگ فرد بیمه شده هر سال بیشتر می شود  به همین دلیل حق البیمه شما هر سال بیشتر می شود. هرچند بیمه عمربرای سالمندان  بسیار گرانقیمت است (و در اغلب موارد چندان ضروری نیست اما اغلب اوقات بیمه گزاران  آن را به عنوان بخشی از  مستمری فرد و سرمایه گذاری  ارائه می کنند. اما اگر فرد دارایی یا ملکی داشته باشد، احتمالا به بیمه عمر نیازی نخواهد داشت.
 
 بنابراین بیمه عمر را می توان ابزاری حیاتی  در برنامه ریزی برای املاک  یا  استراتژیهای مختلف مالی برای سرمایه گذاران ثروتمند به حساب آورد. برای مثال  مزایای پس از مرگ فرد بیمه شده را  می توان برای پرداخت مالیات ملک  استفاده کرد یا  برای فروش سرمایه گذاری استفاده کرد. اگر فرد  بیمه عمر داشته باشد درآمد ثابت او از سرمایه گذاری  بسیار ثمربخش خواهد بود.
 
 برای دیگر افراد  خرید بیمه عمر در بیمه بازنشستگی دردسرساز خواهد بود و  حتی ممکن است برای بازماندگان فرد مضر هم باشد.
 هنگام  خرید بیمه عمر باید به این موارد توجه کرد:
 
  همراه افزایش سن، حق البیمه فرد نیز گرانتر می شود؛   یک مرد 40 ساله سالم می تواند  بیمه عمر 20 ساله ای را به قیمت 500 هزار دلار بخرد( حق البیمه سالانه آن 500 دلار خواهد بود) اما می توانند برای همان پوشش بیمه در 65 سالگی 6 هزار دلار پرداخت کنند و   و تقریبا 2 برابر آن را در 70 سالگی پرداخت کند. هزینه پوشش بیمه  آنقدر روشن و بالاست که  بسیاری از افراد  سالمند را می ترساند. آنها شاید راحت تر  بیمه عمر  را به صورت نقدی بخرند که درآن  هزینه های اصلی بیمه مشخص نیست.
 
  پوشش های بیمه  نقدی  علاوه بر هزینه بیمه  یک حساب سرمایه گذاری نیز محسوب می شود. هر سال فرد به حساب بانکی خود یا پوشش بیمه اش پولی اضافه میکند. هزینه های  بیمه گذارو بیمه کمتر می شود و هر آنچه که باقی بماند به حساب فرد واریز می شود.
 
 
بیمه عمر نوعی سرمایه گذاری  پرهزینه است؛ حق الزحمه و هزینه ها  100 درصد پولی که فرد برای پوشش بیمه اش هزینه می کند را می بلعند و هزینه های گزاف سالانه نیز تمام سود سرمایه گذاری را از بین می برند.
 
این بیمه جایگزینی برای حقوق بازنشستگی است؛‌دهه های متمادی فروشندگان  مردم را  تشویق می کردند حق البیمه  ماهانه را  تا زمان مرگ فرد مبلغ گزافی بپردازند.
 
 
 
منبع:
ریسک نیوز
 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
مقاله های مرتبط
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

پنجاه سال بانک مرکزی، هفتاد و پنج سال آمارهای اقتصادی

پنجاه سال بانک مرکزی، هفتاد و پنج سال آمارهای اقتصادی

سپیده پاکروان
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی