تبلیغ تاپ 1
میزکار کاربران
بهترین تصمیم، تصمیمی است که هماهنگ با شرایط، گرفته شود. - وروم

شاید ۲۵ تا ۶۵ درصد اطمینان برای شروع یک برنامه مالی خوب کافی باشد؛ اما از کجا بفهمیم که واقعا برنامه درستی هستند؟ تصور کنید یک مشاور مالی خوب داشتید که کاملا نسبت به شما و اهداف مالی‌تان آگاه است؛

 

یعنی آن شخص کاملا از همه اطلاعات مربوط به شما خبر دارد و می‌داند که آرزوی رسیدن به چه چیزی را دارید. آن شخص با شما کار کرده و به امور مالی شما رسیدگی خواهد کرد.

 

گفتنش آسان است، ولی همه مشاوران قابل اطمینان نیستند. شاید اصلا انگیزه شما را از کارهایتان درک نکنند؛ مثلا شاید دوست داشته باشید یک سال کامل به سفر به دور دنیا بروید یا بخواهید هر چه دارید و ندارید را حتی به قیمت کمتر بفروشید تا خانه‌ای در وسط اقیانوس آرام بخرید.

 

داشتن برنامه مالی شاید نتواند امکان رسیدن به هر چه که می‌خواهید را فراهم کند، اما حداقل از لحاظ احساسی و روانی شما را آماده می‌کند تا هر چه سریع‌تر مسیر و کلید پیشرفت را پیدا کنید.

 

برای یافتن مشاور مالی خوب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

حالا می‌خواهید از کجا شروع کنید تا آن برنامه فوق‌العاده را که برای موفقیتتان بهتر است، پیدا کنید؟ بار دیگر این سؤال را خودتان بپرسید تا واقعا از درون متوجه شوید که چه هدفی دارید. توصیه‌های ما کمکتان خواهند کرد تا بهترین برنامه را پیدا کنید. این توصیه‌ها نه تنها در پیدا کردن برنامه و مشاور مالی خوب شما را یاری می‌کنند، بلکه کاملا شما را ترغیب خواهد کرد که با پولتان چه کاری انجام دهید.

 

قابل اعتماد باشند

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، این است که آیا خود برنامه‌ریز مالی قابل اعتماد هست یا نه؟ این بدان معنی است که آن‌ها از لحاظ اخلاقی و قانونی موظف هستند در هر زمان در چارچوب حوزه کاری شما، بهترین برنامه را برایتان ارائه بدهند.

 

در کمال تعجب مشاوران مالی این کار را برای شما انجام نمی‌دهند! اغلب متخصصان مالی، در چارچوب معین تنها چیزهایی را به شما مشاوره می‌دهند که خوشتان بیاید. در حالی که اگر شما با یک شخص غیرقابل اعتماد کار کنید، مطمئنا مشاوره‌هایی که به نفعتان باشد هم دریافت نخواهید کرد.

 

از مشاور مالی خود در مورد نحوه پرداخت دستمزد بپرسید

صرف نظر از این که آیا مشاور مالی خوب و قابل اعتماد است یا خیر، یکی از راهکارهایی که بتوانید بهترین ایده را پیدا کنید این است که بدانید پرداخت دستمزد او به چه طریقی انجام خواهد گرفت. ممکن است برنامه‌ریزهایی که به صورت کمسیونی کار می‌کنند، برنامه‌ای برای انجام پروژه مطرح کنند.

 

این می‌تواند در حالی باشد ‌که روش آن‌ها برای شما و منافعتان مناسب نباشد. این امر بدان جهت است که انگیزه مالی آن‌ها از دادن خدمات به شما، در اصل برای پیشبرد خط مشی خودشان است. امکان دارد آن شخصی که در کمسیون برنامه می‌ریزد بهترین فرد در کار خود باشد، اما برنامه‌اش با منافع شما کاملا تضاد داشته باشد.

 

شیوه های رایج دریافت دستمزد توسط مشاوران مالی

در اینجا چندین شیوه رایج که مشاوران در پذیرش دستمزدشان قبول می‌کنند، آورده شده است:

  • کمسیون

برای ایجاد سیستم پرداخت، واریز حرفه‌ای و رسیدن به سود کلان در زمانی که مشتریان خدمات و محصولات شما را می‌خرند یا در صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت می‌کنند، مناسب است. شرکت‌های بیمه عمر دائما از کمسیون استفاده می‌کنند و هرچه قدر محصولات و خدمات بیشتری می‌فروشند، پول بیشتری کسب می‌کنند. مشاوران مالی هم از کمسیون استفاده می‌کنند و این طریق سود به دست می‌آورند. تنها کاری که آن‌ها می‌کنند این است که به مشتریان می‌گویند چه‌کاری برایشان مناسب است؛ نه این که چه کاری بهترین است.

 

  • مبتنی بر هزینه

این متخصصان مالی از طریق کمسیون، درآمد کسب می‌کنند؛ اما آن‌ها مبلغ دیگری هم از مشتری دریافت می‌کنند تا همچنان کارشان ادامه یابد. در این شرایط، به نظر می‌آید که با مشاوری خوب کار می‌کنید؛ اما همچنان مشاوران در منافعشان دچار تعارض می‌شوند، چون آن‌ها با افرادی مختلف به غیر شما هم کار می‌کنند و از هرکدام مبلغی را دریافت می‌کنند.

   

  • تنها دستمزد

این نوع مشاوران مالی تنها در ازای دریافت دستمزد، به مشتریان در کارهایشان مشاوره می‌دهند. ازلحاظ قانونی آن‌ها قبول نمی‌کنند با هر کسی کار کنند و بیشتر دوست دارند با مشتریانی کار کنند که بیشترین سود را از آن‌ها کسب کنند.

 

شما باید نسبت به این اصطلاحات آگاهی داشته باشید؛ چون واقعا افراد خبره‌ای که برای خود عناوینی نظیر مدیر سرمایه یا مشاور گذاشته‌اند، همه‌چیز را به شما نمی‌گویند. این اصطلاحات جایی تنظیم‌نشده‌اند و به سادگی قابل شناسایی نیستند که آیا واقعا این افراد قابل اعتماد هستند یا خیر. ممکن است آن‌ها مبلغی را از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ جهت متقاعد کردن افرادی مثل شما، جهت خرید محصولات آن شرکت دریافت کرده باشند.

 

 

منبع:

صرافی ستاره سهیل

 
 
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

|  
  |
دیدگاه کاربران

 

 

مشاوره آنلاین

با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مرکز آموزش انتخاب برتر، مسیر خود را برای ارتقاء سطح سواد و دانش مالی و حسابداری هموار نمایید.
این بخش، آماده پاسخگویی به نیازهای شما کاربران گرامی، میباشد.

معرفی کتاب

مدل های خطی تعمیم یافته برای داده های بیمه ای

مدل های خطی تعمیم یافته برای داده های بیمه ای

جیلین زی هلر و پییت دی جانگ
  • اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • قرآن پژوهی مالی و حسابداری
  • شرکت دانش پژوهان مالی فرانگر
  • مرکز مشاوره الکترونیک حسابداری, مالی و سرمایه گذاری
  • توسعه توانمندی و فرصتهای شغلی مالی و حسابداری
  • انتخاب برتر محصولات, خدمات و بازار حسابداری, مالی و...
  • توسعه نگر دانش و مهارت مالی و حسابداری
  • آتیه نگر دانش و سواد مالی مدیران ارشد
  • بهینه نگر دانش و سواد مالی خانواده
  • از دوستان خود دعوت کنید با تیم همسو شوید عضو تیم متفکران شوید
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی